• Το 2009 ιδρύθηκε το ενδο-πανεπιστημιακό Δίκτυο Πολιτική Ανώτατης Εκπαίδευσης.
  • Το 2011, υπήρξε κομβικής σημασίας στο βαθμό που το Δίκτυο μετατράπηκε σε Διαπανεπιστημιακό με τη συμμετοχή των Πανεπιστημίων Αιγαίου και Πελοποννήσου μέσω της υπογραφής ειδικού πρωτοκόλλου συνεργασίας μεταξύ των τριών ιδρυμάτων.
  • Στην αρχή του 2014,συγκροτήθηκε ομάδα πρωτοβουλίας για την υλοποίηση σχετικής πρόβλεψης του Πρωτοκόλλου για τη δημιουργία ΠΜΣ με αντικείμενο «Πολιτική Ανώτατης Εκπαίδευση: θεωρία και πράξη». Εξ αρχής, βασικοί άξονες συγκρότησης του ΠΜΣ υπήρξαν: η διασφάλιση ποιότητας (αξιολόγηση), ο στρατηγικός σχεδιασμός και η εκπαίδευση εκπαιδευτικών.

Η ομάδα πρωτοβουλίας αποτελείτο από τους:

  • Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και Κοινωνικής Εργασίας (πρώην ΠΤΔΕ)
    • Γιώργος Σταμέλος, Καθηγητής (Εκπαιδευτική Πολιτική)
    • Γιάννης Καμαριανός, Καθηγητής (Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης)

ως συνεργαζόμενα μέλη συμμετέχουν επίσης τα μέλη ΔΕΠ του

  • ΤΕΑΠΗ του Πανεπιστημίου Πατρών:
    • Παντελής Κυπριανός, Καθηγητής (Ιστορία Εκπαίδευσης)
    • Στάθης Μπάλιας, Καθηγητής (Θεωρίες Δημοκρατίας και Δικαιωμάτων στην Εκπαίδευση)
  • Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Πανεπιστημίου Αιγαίου
    • Παναγιώτης Κιμουρτζής, Καθηγητής (Εκπαιδευτική Πολιτική και Ιστορία Εκπαίδευσης)
  • Τμήμα Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής Πανεπιστημίου Πελοποννήσου
    • Γιούλη Παπαδιαμαντάκη, Καθηγήτρια (Εκπαιδευτική Πολιτική)
    • Διονύσης Κλάδης, Ομότιμος Καθηγητής (Πολιτική Ανώτατης Εκπαίδευσης).

Το έργο της ομάδας πρωτοβουλίας οδήγησε στη θεσμοθέτηση του παρόντος προγράμματος μεταπτυχιακών σπουδών.

  • Το 2015, θεσμοθετήθηκε το πρόγραμμα μεταπτυχιακών σπουδών «Πολιτική Ανώτατης Εκπαίδευσης: Θεωρία και Πράξη» με τη συμμετοχή των Τμημάτων ΠΤΔΕ του Πανεπιστημίου Πατρών (νυν ΤΕΠΕΚΕ), ΠΤΔΕ του Πανεπιστημίου Αιγαίου και Τμήμα Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου.
  • Από το 2022, το MaHep εξελίσσεται και αποκτά κατευθύνσεις. Η μια κατεύθυνση αφορά τη Διασφάλιση Ποιότητας/Αξιολόγηση και τον Στρατηγικό Σχεδιασμό. Η δεύτερη κατεύθυνση αφορά την Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών. Σημαντική εξέλιξη αποτελεί επίσης η μετατροπή του MaHep σε εξ αποστάσεως και σε ετήσιο (2 εξάμηνα) πρόγραμμα.
  • Στα χρόνια λειτουργίας του, το HepNet έχει αναπτύξει σειρά από εργαλεία. Ενδεικτικά: