- Το 2009 ιδρύθηκε το ενδο-πανεπιστημιακό Δίκτυο Πολιτική Ανώτατης Εκπαίδευσης.
- Το 2011, υπήρξε κομβικής σημασίας στο βαθμό που το Δίκτυο μετατράπηκε σε Διαπανεπιστημιακό με τη συμμετοχή των Πανεπιστημίων Αιγαίου και Πελοποννήσου μέσω της υπογραφής ειδικού πρωτοκόλλου συνεργασίας μεταξύ των τριών ιδρυμάτων.
- Στην αρχή του 2014,συγκροτήθηκε ομάδα πρωτοβουλίας για την υλοποίηση σχετικής πρόβλεψης του Πρωτοκόλλου για τη δημιουργία ΠΜΣ με αντικείμενο «Πολιτική Ανώτατης Εκπαίδευση: θεωρία και πράξη». Εξ αρχής, βασικοί άξονες συγκρότησης του ΠΜΣ υπήρξαν: η διασφάλιση ποιότητας (αξιολόγηση), ο στρατηγικός σχεδιασμός και η εκπαίδευση εκπαιδευτικών.
Η ομάδα πρωτοβουλίας αποτελείτο από τους:
- Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και Κοινωνικής Εργασίας (πρώην ΠΤΔΕ)
- Γιώργος Σταμέλος, Καθηγητής (Εκπαιδευτική Πολιτική)
- Γιάννης Καμαριανός, Καθηγητής (Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης)
ως συνεργαζόμενα μέλη συμμετέχουν επίσης τα μέλη ΔΕΠ του
- ΤΕΑΠΗ του Πανεπιστημίου Πατρών:
- Παντελής Κυπριανός, Καθηγητής (Ιστορία Εκπαίδευσης)
- Στάθης Μπάλιας, Καθηγητής (Θεωρίες Δημοκρατίας και Δικαιωμάτων στην Εκπαίδευση)
- Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Πανεπιστημίου Αιγαίου
- Παναγιώτης Κιμουρτζής, Καθηγητής (Εκπαιδευτική Πολιτική και Ιστορία Εκπαίδευσης)
- Τμήμα Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής Πανεπιστημίου Πελοποννήσου
- Γιούλη Παπαδιαμαντάκη, Καθηγήτρια (Εκπαιδευτική Πολιτική)
- Διονύσης Κλάδης, Ομότιμος Καθηγητής (Πολιτική Ανώτατης Εκπαίδευσης).
Το έργο της ομάδας πρωτοβουλίας οδήγησε στη θεσμοθέτηση του παρόντος προγράμματος μεταπτυχιακών σπουδών.
- Το 2015, θεσμοθετήθηκε το πρόγραμμα μεταπτυχιακών σπουδών «Πολιτική Ανώτατης Εκπαίδευσης: Θεωρία και Πράξη» με τη συμμετοχή των Τμημάτων ΠΤΔΕ του Πανεπιστημίου Πατρών (νυν ΤΕΠΕΚΕ), ΠΤΔΕ του Πανεπιστημίου Αιγαίου και Τμήμα Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου.
- Από το 2022, το MaHep εξελίσσεται και αποκτά κατευθύνσεις. Η μια κατεύθυνση αφορά τη Διασφάλιση Ποιότητας/Αξιολόγηση και τον Στρατηγικό Σχεδιασμό. Η δεύτερη κατεύθυνση αφορά την Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών. Σημαντική εξέλιξη αποτελεί επίσης η μετατροπή του MaHep σε εξ αποστάσεως και σε ετήσιο (2 εξάμηνα) πρόγραμμα.
- Στα χρόνια λειτουργίας του, το HepNet έχει αναπτύξει σειρά από εργαλεία. Ενδεικτικά:
- Την ιστοσελίδα του Δικτύου: http://hepnet.upatras.gr
- To e-περιοδικό ACADEMIA http://academia.lis.upatras.gr
- To blog http://teamthesis.blogspot.gr
- Τη σειρά μελέτες
- Tα σεμινάρια:
- Σεμινάριο επιστημονικού προβληματισμού και ανάλυσης
- Hot potatoes seminar
- Το πάνω ράφι της βιβλιοθήκης
- Από την ίδρυσή του το MaHep (ΦΕΚ 1338/ 2-7-2015) έχει υποστεί δύο τροποποιήσεις. Το 2018 επανιδρύθηκε (ΦΕΚ 2969/ 24-7-2018) ενώ την τρέχουσα μορφή του την πήρε με το ΦΕΚ 3557/ 8-7-2022.
- Τέλος η επικαιροποίηση του Κανονισμού λειτουργίας πέρασε στο ΦΕΚ Β 1343, στις 26/2/2024.